2. bod výzvy za udržitelné a radostné město
Praha nezvládá korigovat komercionalizaci vlastního veřejného prostoru. Některá místa se kvůli orientaci na maximální zisk a turismus stávají téměř neobyvatelnými. Tento stav se promítá i do cen služeb a bydlení ve městech. Požadujme dostupné a solidární město. Spoluutvářejme prostředí, které je vnímavé ke všem obyvatelům a snaží se pomocí sociálních opatření začlenit i ty nejslabší!
Veřejný prostor je ze své podstaty především prostorem sdíleným. Měl by tedy být citlivý k potřebám místních obyvatel napříč všemi společenskými vrstvami. Město nesmí být, tak jako dosud, lhostejné k rozmanitosti potřeb svých (byť třeba nových) obyvatel, neboť oni jsou těmi, kdo jej přetváří, kdo jej oživují a kdo si k němu vytvářejí hluboký vztah.
Je třeba začít řešit přehřívání trhu s bydlením, aktivně prosazovat koncepční politiku bydlení a zároveň vyjednávat s developery o podmínkách výstavby tak, aby nové bydlení bylo dostupné. Podobný přístup by mělo město uplatňovat i v případě veřejných prostranství.
Proto budeme prosazovat: